|
|
|
|
|
|
|
|
использует технологию Google и индексирует только интернет-
библиотеки с книгами в свободном доступе |
|
|
|
|
|
|
|
|
Предыдущая | все страницы
|
Следующая |
|
|
Майстер Экхарт
Об отрешенности
стр. 314
1024 Гал.2, 20.
1025 Ср.: Августин. О свободной воле. — III, гл. З, п.6: «A. Expergiscere tandem
teque ipsum
paululum intuere et die mihi, si potes, qualem sis habiturus eras voluntatem, utrum
peccandi an recte faciendi. E. Nescio. A. Quid? Deum itidern nescire hoc putas? E.
Nullo
modo id putaverim. A. Si ergo voluntatem tuam crastinam novit et omnium
hominum, sive
qui sunt sive qui futuri sunt, et futuras praevidet voluntates, multo magis praevidet
quid de
justis impiisque facturus sit. E. Prorsus si meorum operum praescium deum dico,
multo
fidentius eum dixerim praescire opera sua et quid sit facturus certissime
praevidere». (PL
32, 1274)
1026 Августин. О Троице. — V, гл. 16, п. 17: «Deus autem absit ut temporaliter
aliquem
diligat, quasi nova dilectione quae in illo ante erat, apud quern nee praeterita
transierunt,
et futura jam facta sunt. Itaque omnes sanctos suos ante mundi constitutionem
dilexit,
sicut praedestinavit: sed convertuntur et inveniunt ilium, tune incipere ab eo diligi
dicuntur, ut eo modo dicatur quo potest humano affectu capi quod dicitur. Sic etiam
cum
iratus malis dicitur, et placidus bonis; illi mutantur, non ipse: sicut lux infirmis oculis
aspera,
firmis lenis est; ipsorum scilicet mutatione, non sua». (PL 42, 924)
1027 Номер главы указан Экхартом ошибочно. Августин. О Троице. — XII, гл.7, п.
Ю. (PL 42,
1004)
1028 Исидор Севильский. Сентенции. — I, гл.8, п.4. (PL 83, 549)
1029 Исх.3, 13-14.
1030 Матф.26, 38; Марк. 14, 34.
1031 К учителям, о которых упоминает Экхарт, относится, в частности, Августин;
Августин. О Троице. — XI, гл.1, п.1: «Nemini dubium est, sicut interiorem hominem
intelligentia, sic exteriorem sensu corporis praeditum». (PL 42, 983)
1032 В оригинале: «der sele krefte». Под «силами души» здесь подразумеваются
ее высшие силы, т.е. возможность сохраняющая (memoria), разум (intellectus) и
воля (voluntas). О соотношении высших и низших сил души см. проповедь «Об
обновлении духа». (Майстер Экхарт. Духовные проповеди и рассуждения. —
С.148-149.)
1033 В оригинале «em vernunftic bilde oder etwaz vernimftiges ane bilde»; см.
также о мистическом восхищении: Фома Аквинский. Сумма богословия. —
вопр.175 «De
raptu» (О восхищении).
1034 Марк. 12, 30; Лук. 10, 27.
|
|
|
Предыдущая |
Начало |
Следующая |
|
|
|